Bonjour,
J’aimerais faire un calcul de différence entre deux colonnes sachant que j’ai des indicateurs différents pour chacune des lignes.
Est ce possible ?
un exemple:
col1 : source1
col2 : source2
col3:différence entre source1 et source2
ligne1:indicateur1
ligne2:indicateur2
etc…
soit pour la ligne1 de la colonne 3 le calcul est indicateur1 de la source1 moins indicateur1 de la source2
soit pour la ligne2 de la colonne 3 le calcul est indicateur2 de la source1 moins indicateur2 de la source2
merci
Je suis desolee mais je ne parle pas bien en francais.
S’il vous plaît pourriez-vous écrire cela en anglais?
[quote=“Lome, post:1, topic:257988, full:true”]
Bonjour,
J’aimerais faire un calcul de différence entre deux colonnes sachant que j’ai des indicateurs différents pour chacune des lignes.
Est-ce possible ?
un exemple:
col1 : source1
col2 : source2
col3:différence entre source1 et source2
ligne1:indicateur1
ligne2:indicateur2
etc…
soit pour la ligne1 de la colonne 3 le calcul est indicateur1 de la source1 moins indicateur1 de la source2
soit pour la ligne2 de la colonne 3 le calcul est indicateur2 de la source1 moins indicateur2 de la source2
merci
[/citation]
En anglais
Hello,
I would like to calculate the difference between two columns knowing that I have different indicators for each of the rows.
Is it possible ?
an example:
col1: source1
col2: source2
col3:difference between source1 and source2
line1:flag1
line2:flag2
etc…
or for row1 of column 3 the calculation is indicator1 of source1 minus indicator1 of source2
or for row2 of column 3 the calculation is indicator2 of source1 minus indicator2 of source2
thank you
Can you give us an example of the actual data you have, how it looks in the rows/columns and what you are trying to calculate.
Hello,
An exemple,
→ Ligne 1
Column1 : mesure1 = 10
Column2: mesure2=7
Column3: calcul mesure1-mesure2 = 3
→ Ligne 2
Column1 : mesure3 = 12
Column2: mesure4=8
Column3: calcul mesure3-mesure4 = 4
I like a single calculation formula for column 3
Need some more information:
Are these rows only displaying calculated measures or are there also detail/dimension objects included?
Is line 1 always measure 1 and 2 and line 2 always 3 and 4?
Are there only line 1 and 2 or do you have more lines? How does the formula pattern continue?
Do you have a field in each row that identifies which calculation is being performed?
Does all lines have values in all measures or just in the measurers for that line?
hello
My response,
1 : only displaying calculated measures
2 : more lines, 50 lines ; a mesure = one calculate formula
3 : yes
4 : all lines have values in all measures